Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Szkolenie we Florencji

Nasz patron – Mikołaj Kopernik nie potrafił usiedzieć w jednym miejscu. Jego heliocentryczna teoria nie powstałaby, gdyby nie podróżował i nie obserwował włoskiego nieba. Do śledzenia wędrówki słońca używał wynalazku „camera obscura”(„camera obscura” z łac. „ciemna komnata” stanowi zjawisko polegające na wyświetlaniu obrazu do góry nogami w ciemnym pokoju, do którego światło wpada przez małą dziurkę). Co ciekawe, artyści renesansowi, też Leonardo da Vinci, którego miał Kopernik spotkać we Florencji, dzięki camera obscura odkryli zjawisko perspektywy. Perspektywa jako metoda naukowa rozwinęła się w XV w. we Florencji i była dziełem architekta, malarza Brunelleschiego (malował tą metoda sześciokątne baptysterium we Florencji, to też twórca kopuły katedry florenckiej) i Battisty – malarza, poety.

Podróże pozwalają spojrzeć na rzeczywistość z innej perspektywy, otwierają na współczesny świat i młodego człowieka. Może z tego powodu niektórzy z nauczycieli „Kopernika” nie potrafią usiedzieć w jednym miejscu? Dzięki unijnemu projektowi „Odkrywać siebie – kształtować świat” mogłam zobaczyć piękno renesansowej sztuki we Florencji, co dla nauczyciela języka polskiego, więc też kultury, jest dużym przeżyciem i inspiracją do pracy. Pobiegałam trochę po mieście (raczej gubiłam się w wąskich uliczkach Florencji), kościołach, muzeach. Skonfrontowałam swoją małość i prowincjonalizm z wielkością człowieka renesansu i w końcu poszłam trochę w jego ślady – musiałam zaprzyjaźnić się ze współczesnym największym wynalazkiem – komputerem. A że z technik komputerowych jestem „ciemna”, brałam udział w szkoleniu „Social media and Web Solutions for the Classroom”. Dzięki temu zdobyłam nową metodyczną perspektywę, może moja „komnata” w szkole już nie będzie tak ciemna?

Agnieszka Bramowska

Galeria Agnieszki